Wie dit leest...
1. koopt wel eens online tickets voor Storyworld;
2. bezoekt onze website;
3. ontvangt een nieuwsbrief;
4. ontvangt onze mailings;
5. of volgt ons op social media.
1. koopt wel eens online tickets voor Storyworld;
2. bezoekt onze website;
3. ontvangt een nieuwsbrief;
4. ontvangt onze mailings;
5. of volgt ons op social media.
Droge kost? Dat sowieso. Maar misschien toch even doorbijten, het gaat immers over jouw gegevens.
We vinden het heel belangrijk dat er goed met jouw gegevens om wordt gegaan. Daarom leggen we hier uit waarom we welke gegevens verzamelen. En ook wat je kunt doen als je het daar niet mee eens bent. We proberen het zo simpel mogelijk te houden.
Verwerking van de persoonsgegevens gebeurt op een wijze, die in overeenstemming is met de eisen die de wet AVG (Algemene verordening gegevensbescherming) stelt. Alle informatie wordt veilig opgeslagen en is alleen toegankelijk voor die mensen die er bij hoeven. Dit doen we door technische, veiligheids- en organisatorische maatregelen te nemen. Geen spannende dingen dus, dit doen we eigenlijk alleen omdat we jou en anderen zo goed mogelijk van dienst willen zijn. Hieronder leggen we het precies uit per situatie.
Als je tickets koopt via onze website, kun je een ticketaccount aanmaken. We houden van je bij:
+ Voor- en achternaam: zodat we je netjes kunnen aanspreken.
+ E-mailadres: zodat we je de e-tickets kunnen toesturen en we je kunnen mailen als een evenement wordt geannuleerd ('servicemails').
De volgende gegevens hoef je niet op te geven, maar dat mag wel:
+ Adres: zodat we weten waar onze bezoekers vandaan komen.
+ Telefoonnummer: zodat we je kunnen bereiken als een film of event last minute wordt geannuleerd.
+ Geboortedatum: zodat we kunnen berekenen hoe oud de gemiddelde bezoekers is (van bepaalde events).
Daarnaast kun je in je ticketaccount aangeven of je tips en aanbiedingen wilt ontvangen en welke nieuwsbrieven je wilt ontvangen (zie ook hoofdstuk 4 over mailings).
Je kunt zelf je gegevens en voorkeuren altijd inzien, aanpassen of je account verwijderen via onze website: inloggen in je ticketaccount.
Dit gaat natuurlijk over cookies! En laten we beginnen met zeggen dat je natuurlijk zelf je cookies kunt uitschakelen voor alle websites, dit doe je in de instellingen van je browser.
Terug naar de inhoud. Wij gebruiken verschillende cookies die ervoor zorgen dat je bezoek aan onze website(s) prettiger en makkelijker wordt, dit zijn functionele cookies. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat je browser je wachtwoord onthoudt.
Alleen voor het plaatsen van tracking cookies hebben wij je toestemming nodig. Met deze cookies kunnen we je online volgen en gericht aanbiedingen doen. We vragen je toestemming wanneer je onze website bezoekt. Door op accepteren te klikken, je bezoek voort te zetten, te klikken op links of onderdelen, of op enige wijze verder te surfen binnen onze website, geef je via een actieve handeling (een opt-in) toestemming voor het plaatsen van cookies.
Er kan geen persoonlijke informatie, zoals een telefoonnummer of een e-mailadres, uit cookies worden herleid. De data wordt niet aan derden verstrekt en voor analyse gebruiken wij alleen geanonimiseerde gegevens.
Dan hebben we alleen je e-mailadres nodig. Je e-mailadres wordt alleen met expliciete toestemming toegevoegd aan onze lijst van abonnees. Je kunt je online of offline (via een inschrijfkaartje) inschrijven. Je ontvangt daarna een bevestigingsmail om je inschrijving te activeren, dit heet ook wel een double opt-in. En uiteraard bevat iedere nieuwsbrief ook een link waarmee je je weer kunt afmelden.
Iedere nieuwsbrief bevat een link waarmee je je account kunt inzien. Je kunt hier zien welke persoonsgegevens we van je hebben en welke toestemmingen je ons hebt gegeven. Je kunt je gegevens en toestemmingen hier ook wijzigen.
We maken onderscheid tussen: servicemails, tips en aanbiedingen en evaluatiemails.
Servicemails zijn onderdeel van de dienst die je van ons afneemt. We maken onderscheid tussen servicemails die noodzakelijk zijn voor onze dienstverlening en servicemails waarmee we je extra service kunnen bieden.
Servicemails die noodzakelijk zijn voor onze dienstverlening zijn bijvoorbeeld mailtjes met de e-tickets die je gekocht hebt. Of een e-mail als Storyworld onverhoopt een dag dicht moet door omstandigheden, terwijl jij net tickets had gekocht. Voor dit soort e-mails kun je je niet afmelden.
Servicemails waarmee we extra service bieden, sturen wij op de grondslag gerechtvaardigd belang. Dit zijn bijvoorbeeld e-mails waarmee we je voorafgaand aan je bezoek extra praktische informatie geven. Voor deze servicemails kun je je afmelden in je ticketaccount. En in elke mail die je van ons ontvangt zit een knop om je af te melden.
Als je dat wilt, sturen we je af en toe Tips en aanbiedingen, omdat er bijvoorbeeld een leuke tekenfilm aankomt die vertoond wordt bij het Forum. Op die manier mis je niks!
We sturen je Tips en aanbiedingen wanneer je je daar expliciet voor aanmeldt, óf als je je hebt aangemeld voor één of meerdere nieuwsbrieven. Dit doen we op de grondslag toestemming. Uiteraard kun je je toestemming altijd weer intrekken. Dit kan in je ticketaccount. En in elke mail die je van ons ontvangt zit een knop om je af te melden.
Soms sturen we na je bezoek aan Storyworld een evaluatiemail. Dit doen we op de grondslag gerechtvaardigd belang. Feedback van onze klanten is erg belangrijk voor ons om onze dienstverlening te verbeteren, en de inbreuk op je privacy is relatief klein. Voor deze evaluatiemails kun je je afmelden in je ticketaccount. En in elke mail die je van ons ontvangt zit een knop om je af te melden.
Dat vinden we leuk! Als je ons volgt op social media dan gelden de privacy-overeenkomsten van deze media zelf. Je moet daar inloggen om je instellingen aan te passen.
We maken vaak film- en/of foto-opnames. We gebruiken deze foto’s voor ons eigen archief, het promoten van het desbetreffende of een gelijksoortig evenement en we delen de foto’s achteraf graag met alle bezoekers via sociale media en/of via een directe mail. Dit doen we op grondslag van gerechtvaardigd belang. Onze fotograaf is altijd duidelijk herkenbaar aanwezig. Heb je er bezwaar tegen dat er foto’s worden gemaakt, dan kun je dit aangeven bij onze fotograaf. We zullen je dan niet in beeld brengen.
Kinderen tot 16 jaar brengen we niet herkenbaar in beeld, tenzij we daarvoor toestemming hebben gekregen van de ouders.
Mocht je, ondanks onze zorgvuldigheid, achteraf toch bezwaar hebben tegen een foto waar je zelf of je kind herkenbaar op staat? Neem dan contact met ons op via onderstaand mailadres. Wij zullen vervolgens de foto verwijderen.
In het ticketaccount en het nieuwsbriefaccount kun je zelf je gegevens inzien en wijzigen. Als je meer informatie wilt over de persoonsgegevens die mogelijk van jou zijn verzameld bij het Forum Groningen, neem dan contact met ons op via: info@forum.nl. Binnen vier weken ontvang je schriftelijk of per mail inzage.
- Versie 1, 1 november 2019